Dvě nehody na dálnici D6 zkomplikovaly provoz

Sokolovsko – V úterý 10. července došlo krátce po poledni na hlavním tahu D6 ke dvěma dopravním nehodám. Obě se staly za vydatného deště.

První nehoda se stala 38letému řidiči, který pravděpodobně nepřizpůsobil jízdu nepříznivému počasí. ,, Nejprve řídil 38letý řidič osobní vozidlo Škoda ve směru od Sokolova na Březovou, kdy zřejmě nepřizpůsobil rychlost jízdy povětrnostním podmínkám a profilu komunikace. Při průjezdu levotočivé zatáčky dostal s vozidlem smyk, který se mu nepodařilo vyrovnat. Následně vjel vlevo, kde narazil do středových svodidel. Přítomnost alkoholu policisté u řidiče vyloučili provedenou orientační dechovou zkouškou. Škoda byla předběžně odhadnuta na částku kolem 40 000 Kč,“ uvedla k dopravní nehodě policejní mluvčí Kateřina Krejčí.

Druhá nehoda se přitom stala o pár minut později. ,,O pár minut později řídil 50letý řidič osobní vozidlo značky Ford ve směru od Lokte na Karlovy Vary a taktéž zřejmě nepřizpůsobil rychlost jízdy povětrnostním podmínkám. Při průjezdu levotočivé zatáčky dostal s vozidlem smyk, který se mu nepodařilo vyrovnat. Vjel vpravo a narazil do svodidel. Spolujezdkyně z vozidla byla preventivně převezena vozidlem Zdravotnické záchranné služby do nemocnice, kde byla vyšetřena a poté propuštěna domů. I u tohoto řidiče policisté vyloučili přítomnost alkoholu provedenou orientační dechovou zkouškou.  Škoda byla v tomto případě mnohem vyšší, předběžně byla odhadnuta na částku kolem 210 000 Kč,“ potvrdila mluvčí.

Policisté i na základě těchto dvou dopravních nehod apelují na řidiče, aby dávali při ztížených podmínkách pozor na to, v jakém stavu je vozovka. ,,Když začne pršet, voda se smísí s prachem a olejem na povrchu silnice a vytvoří ideální podmínky pro smyk. Nejlepší způsob, jak se smyku vyhnout, je zpomalit. Při pomalejší jízdě je v kontaktu se silnicí větší plocha běhounu, což zlepšuje záběr. Smyk se může přihodit i tomu nejopatrnějšímu řidiči. Pokud se automobil dostane do smyku, nedupejte na brzdy. Pokud máte ABS, nepumpujte brzdovým pedálem. Místo toho sešlápněte a podržte brzdový pedál a stočte řízení ve směru smyku. Pozor také na dobře známý a nebezpečný jev, a to tzv. Aquaplaning. Při aquaplaningu se v prostoru mezi pneumatikou a vozovkou vytváří souvislá vrstva vody, a kvůli té se vozidlo stává zcela neovladatelným. K této situaci dochází často zcela nečekaně, bez předchozích varovných signálů. Když dostanete aquaplaning, nebrzděte, nepřidávejte plyn, zbytečně netočte volantem. Snažte se držet kola v přímém směru, povolte pedál plynu, sešlápněte pedál spojky a vyčkejte, až vozidlo bude mít zase kontakt s vozovkou,“ apeluje na řidiče Krejčí.

Zdroj: PČR